"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Tuesday, March 29, 2011

Semuanya Adalah Kamu


Aku mengingati kita
Cara kita dahulu-kala
Memegang erat dalam pelukan
Senyuman yang dilemparkan
Tampak manis terukir di bibirmu


Tapi sekarang pabila melihatmu
Jelas tampak betul melalui aku
Aku merasa sangat sendirian sekarang
Tapi pabila kupejamkan mata
Semua yang dilihatku adalah kamu


Cinta yang kita kongsikan
Hilang dalam pusaran angin
Apakah aku akan bercinta
Atau akan hidup lagi?


Penat sudah aku tangiskan air mata
Dan sudahpun juga mencoba segalanya
Untuk mengingati semua tentangmu
Tapi pabila kupejamkan mata
Semua yang dilihatku adalah kamu


Segala cinta yang aku utuskan
Kenangan yang takkan kujual
Ku tahu mesti ada pengakhiran
Pada ceritera yang aku sampaikan


Yang aku mimpikan hanyalah cintamu
Serta kebahagiaan dalam kehidupan
Menyamar tidak memikirkan hal kamu
Tapi pabila kupejamkan mata
Semua yang dilihatku adalah kamu.

No comments: