"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Saturday, May 15, 2010

Kemerdekaan Jiwa


Di Petang Jumaat
Kotak fikiran bercelaru
Aku pergi ke sebuah cafe
Tempat yang menenangkan jiwaku
Ibarat sebuah taman yang mekar
Mekar bersama daun yang kehijauan
Aku memesan secawan Nescafe
Aku meluru ke satu destinasi
Berlabuh di sebuah kerusi
Kerusi yang berbentuk kebulatan
Kerusi yang lengkap bersama meja
Jiwaku kekosongan
Kekesongan yang tiada pewarisnya


Suasana yang sunyi sepi
Yang jauh dari segala teriakan
Membuatkan jiwaku dibuai ketenangan
Aku menonton TV keseorangan
Ku lihat disekeliling
Aku bangun dan berlalu pergi
Meninggalkan Cafe
Dengan jiwa yang merdeka.

No comments: