"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Sunday, February 6, 2011

Helang & Lipan Bara

Dengan berwajah garang
Tanpa senyum dan tawa
Tanpa peranti kata mula
Tanpa di undang dia jelma
Kau hadir dalam hidupku
Biarpun aku menghalang
Kau nekad datang juga

Setelah berjaya kau harungi
Sempadan hidupku ini
Dengan tenang kau mencoba
Untuk menjajahi hidupku ini
Aku terperangkap dibawah ini
Dijejaki oleh mata-mata helang
Yang terbang bebas di langit biru
Tapi aku, aku masih di sini
Seakan di buru oleh pemangsa
Terkapai-kapai meminta petunjuk

Dengan kuasa si helang mengerah
Lipannya untuk jejaki aku
Kau hemburkan kata-kata
Kau lemparkan aku bisamu
Yang bisa amatlah berbisa
Tanpa bicara kata
Kau singkap kebahagiaanku
Tanpa asal-usul periksa
Kau menilai diriku yang terseksa
Nescaya kau silap
Kerna itu bukanlah diriku.

No comments: