"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Friday, March 19, 2010

Keluhan Si Penyair

Hello?
Apakah ada orang di luar sana?
Hanya jerit jikalau kamu mendengarku
Apakah ada orang di rumah?

Bolehkah kamu mendengar aku?
Bolehkah kamu mendengar perasaanku?
Bolehkah kamu meringankan kesakitanku?

Sekejap....
Kamu memerlukan beberapa maklumat dahulu
Hanya fakta-fakta asas
Bolehkah aku menunjukkan di mana rasa sakitku?
Ku punya perasaan itu sekali lagi
Aku tidak boleh menjelaskan
Kamu tidak akan mengerti
Ini bukan aku yang selalu

Tapi aku merasa sedikit sakit
Okey.....
Aku percaya yang bekerja itu, bagus
Bibirku bergerak
Tapi apakah kamu boleh dengar
Apa yang ku katakan?
Ku semakin membesar
Mimpi yang lalu
Terus dipadam dari kotak memori.

No comments: