"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Monday, March 22, 2010

Aku & Mereka

 Aku & Adam

Aku dan Mereka tak ubah seperti anak kucing
Yang sentiasa berteduh di bawah sangkar
Sentiasa akrab walau apapun yang terjadi
Malah, hanya air mata yang mampu berlinangan
Andai kata.....
Salah seorang daripada kami
Meninggalkan sangkar tersebut

Kegembiraan di dalam kehidupan
Pastinya tidak hanya tersaji dengan indah semata
Kadangkala.....
Kesedihan dan kepedihan juga
Tidak terkecuali datang mengulit
Kegembiraan yang telah terbenam
Semestinya akan terbit semula
Bak mentari dengan wujudnya pakaian bahagia

Kami berlalu ke pantai
Sebelum senja menjelma
Dunia ketika itu terasa
Bagai sudah tandus
Denyutan ombak yang memecah pantai
Kedengaran bagai loceng yang berbunyi
Pada kala, berlakunya pertemuan
Bayu yang menyapa lembut dan
Langit yang membumbung
Turut banyak memainkan peranan

Indah membiru.....
Salah satu lautan yang boleh membawa
Kegimbaraan tersergam di hadapan kami
Selepas itu.....
Akan datang pula pelangi
Yang membawa pelbagai warna
Diikuti dengan mentari petang
Yang menerbitkan sinar (harapan)
Sekali lagi.....

Aku harus menjadi lebih tabah
Agar tidak membiarkan
Memori tersebut terpadam begitu sahaja
Ini.....
Jelas sekali adalah keputusanku
Walau apapun dilema yang datang tiba
Kita pasti akan ketemu lagi
Di hari akan datang...

Tapi.....
Janganlah lupa...
Tabahlah untuk memulas tombol pintu
Bagi menjemput kawan baru
Yang bakal tiba kelak.

KITA PASTI AKAN KETEMU LAGI
DI HARI AKAN DATANG.

{Di dalam puisi ini adalah Abyan, Adam, Aku, Fadzlin, Haziq & Rush}

1 comment:

aby rOsman said...

nik!!
power wO ayat2 kO..
huru hara aku jdnye..
btw,thnks sgt2..
am very apprcte our frndship..