"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Sunday, April 24, 2011

Keluh Kesahku

Saatku menaiki lif yang menuju ke atas
Aku disapa akan ungkapan syahdu
Terpampang pada pintu lif yang robek
Fikiranku menjadi kusut sejenak
Bagai menghadapi tragedi mengerikan


Ungkapannya yang berbunyi
Adakah cinta membahagiakan seseorang?
"Tidak, cinta hanya menyakitkan hati"
Termenung jauh aku disudut lif
Kadangnya aku dibayangi kekeliruan
Apa aku dalam kebahagiaan yang sebenar?
Atau hanya dalam perangkap halimunan?


Aku bersedih membawa diri yang kalut
Mata di kayangan langit biru yang luas
Sukar di tafsir akan definasi sebenar
Yang datang dan pergi tanpa kata.

No comments: