"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Monday, January 27, 2014

Rindu Bertamu

Oh kasih...
Lihatlah aku terpaku
Sendirian aku sendiri
Patah hati tanpamu
Berteman dengan sepi
Tiada teman malamku
Berhari aku menanti
Tiada bayang hadirmu
Hiburku bersilih ganti
Berbagai yang bertamu
Namun terpaku mati
Beribu kata rinduku
Terbit dari kota hati
Benamnya pada jiwamu.

Aku tertangis aku terkedu
Menggapai mimpi bertamu
Yang membuatkan aku layu
Sendirian takkan ku mampu
Berdiri teguh tanpa sisimu
Duka bertaut pada sayu
Kenang pada cinta yang satu
Malamku aku sahut namamu
Sayup suara tangis berlalu
Rancak air mata berlagu
Mengenang rasa rindu dan pilu
Engkau yang jauh berbatu
Himpitku senyap membisu
Dan pasti kau kan ku tunggu.

No comments: