"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Monday, August 13, 2012

Labuhan Mimpi


Satu malam sebelum terbitnya fajar
Dalam lena aku dibuai keenakan
Hampir separa malam aku belayar
Namun terkandas jua di pusaran

Secara tiba mimpi datang berlabuh
Menunjukkan aku pada satu petunjuk
Ku tolak ia agar pergi jauh
Namun tak pergi malah pelik dan unik

Aku akur pada pemberian Ilahi
Lenyap dari pandangan separa
Linang air mata basahi pipi
Tak lagi bisa aku berpura

Ku hubungkan duniaku ke dunianya
Tersemai persahabatan yang elok
Syukur aku dikenalkan tahfiz muda
Segala kongsian ilmu tak pula kekok

Gugup jantung pinta ampunan Yang Esa
Mengenang dosa lampau nan kegelapan
Dia pertunjukkan jalan yang lurus padaNya
Agar kembali taat dan sujud pada Tuhan.

No comments: