"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Monday, May 9, 2011

Oh Ibu...

Ibu, kamulah insan yang aku sayangi 
biarpun ada onak dan duri didalamnya...


Jikalau aku boleh memberimu berlian
Untuk setiap air matamu 

Yang menangis gugur layu untukku
Jikalau aku bisa mengsafirkan lima untukmu
Untuk setiap kebenaran 

Yang sudahpun kamu menolongiku lihat
Jikalau aku boleh memberi anda rubi
Untuk hati pedih yang kau kenali ini
Jikalau aku bisa memberimu mutiara
Kerana hikmat yang telah ditunjukkan

Lantas akan kamu miliki harta, ibu,
Yang terus menerus meningkat sampai ke langit
Bahawa hampir semua akan berpadanan
Percikan kebaikan dan mata kasih sayang

Tapi aku tak punya mutiara, tak punya berlian,
Seperti yang aku yakin kau juga sedari
Jadi akanku berikan hadiah yang lebih berharga

Pengabdianku, cinta dan sayangku
Terhadapmu wahai Ibu tersayang.
SELAMAT HARI IBU ! 

No comments: