"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Saturday, May 5, 2012

Titisan Di Senja Hari


Di tepian pantai yang menawan
Gulungan ombak memecahi pasir
Tersungkur aku walau melawan
Di tepian itu juga aku terdampar

Senja menyingsing perlahan-lahan
Mentari pergi dan aku terpinggir
Pelabuhan senja itu menjadi tatapan
Yang hatiku rasa kini hanya hambar

Berhari sudah aku dilamun kepahitan
Menantikan pengganti teramat sukar
Dan aku bukanlah pula menantikan bulan
Kerna yang pastinya engkau akan hadir

Titisan air mataku bak hujan keguguran
Kepuraan kasihmu padaku adalah kucar
Pelayaran dilautan sudahpun ketandusan
Dan kasih cintaku padamu kini kian pudar.

No comments: