"WHEN ONE DOOR CLOSES, ANOTHER OPENS, BUT WE OFTEN LOOK SO LONG AND SO REGRETFULLY UPON THE CLOSED DOOR THAT WE DO NOT SEE THE ONE THAT HAS OPENED FOR US."

Followers

Hi everyone, welcome to my poetry site...

Tuesday, January 3, 2012

Petang Keguguran

Disaat petang keguguran
Siang berubah kepudaran
Dari dalam aku tertanya
Apakah aku bermimpi?
Seketika aku tersesat
Seruanku jauh tidak tepat
Hampir akan halaman rumah
Kurasakan ia begitu jauh...

Bagaikan berjalan ke kamar kecil
Berjalan di belakang bayanganku
Ke dunia yang tidak bisa diikuti
Membawaku kepada diriku sendiri
Kemana boleh aku menyeberangi
Hampir akan halaman rumah
Kurasakan ia begitu jauh sekali...

Selamanya tercari-cari, tanpa benar
Aku hilang dalam lautan bergelora
Selamanya tercari-cari akan kenangan
Kenangan orang yang meninggalkanku
Sekiranya aku pergi meninggalkanmu
Bisakah aku pergi bersama kepercayaan
Petang keguguran, dan ini adalah benar
Aku hilang di dalam perasaan sebegini

Tapi kini telahpun aku pulang
Ku tahu akan lorong aku lalui
Tanpa ku tahu akan sebabnya
Seperti kanak-kanak yang lain
Kini ku pulang, ku tahu jalannya
Tapi kurasakan ia benar kejauhan.

No comments: